Met lunges pakken de bootcampers hun beenspieren aan.
Met lunges pakken de bootcampers hun beenspieren aan. Foto's: © Bastiaan Miché

Zomerbootcamp eerste aanzet tot meer reuring rond station Hilversum

Sport

HILVERSUM - Niet alleen in de toekomst moet het goed en fijn toeven zijn op het Stationsplein. Zo moet het ook al zijn voor de ingrijpende opknapbeurt van de omgeving rondom station Hilversum. Meer reuring, meer activiteit is het devies. Daar is maandag officieel mee begonnen.

Terwijl de forenzen met bosjes tegelijk uit de trein komen en hun weg vervolgen per bus, scooter, fiets of ter voet staan rond 18.00 uur twaalf sportievelingen naast het kantoor van Hilversum Marketing klaar. Als trainer Joost de pionnen heeft neergezet op het grasveld, dat die middag nog door de gemeente onder handen is genomen, beginnen de bootcampers aan de warming-up.

Gedurende een klein uur, bij 27 graden, werken zij zich in het zweet en pakken onder meer buik, benen en billen aan. De meesten laten weten 'heerlijk getraind te hebben' en zijn komende maandag weer van de partij.

Met twaalf deelnemers is er sprake van een goede opkomst bij de eerste gratis zomerbootcamp op het Stationsplein. Gedurende de zomervakantie kunnen belangstellenden iedere maandagavond gratis meedoen. Het blijkt een goed alternatief voor sportscholen die de deuren dicht hebben of werken met een zomerrooster waardoor het sportaanbod beperkt is.

Het idee van de bootcamp is van De Grossierderij, het verzamelpand aan de Kerklaan waar veel creatieve bedrijven zitten. Hilversum Marketing heeft geholpen. Dit is de eerste aanzet om meer levendigheid te krijgen op het Stationsplein. Tot de start van de metamorfose van dit plein, dat groener en aantrekkelijker moet worden, is de wens om hier meer te organiseren. Het grasveld moet in deze overgangsperiode meer gaan fungeren als mini-evenemententerrein.

Hilversum Marketing, dat al in gesprek is met ondernemers en culturele instellingen, roept op om initiatieven te melden. Het is vooral niet de bedoeling dat alles verzonnen wordt in de 'zwarte doos', zoals het kantoor van citymarketing wel genoemd wordt.

Uit de krant