Afbeelding
Foto: Regio Gooi en Vechtstreek

Albert Heijn winnaar Sociaal Impact Award in 't Gooi

Zorg

HILVERSUM - Supermarkt Albert Heijn is winnaar geworden van de zogenaamde Social Impact Award. Deze prijs is een regionale erkenning voor organisaties die zich sterk maken voor een inclusieve arbeidsmarkt.

Andere genomineerden waren MBO College Hilversum, KRO-NCRV en Vivium Zorggroep. De Social Impact Award wordt dit jaar voor het eerst uitgereikt en is een initiatief van het Werkgeversservicepunt Gooi en Vechtstreek. De winnaar werd donderdag bekendgemaakt tijdens het Werkgeverscongres Vinden & binden; zo doe je dat op de arbeidsmarkt.

De award is een regionale erkenning voor organisaties die zich sterk maken voor een inclusieve arbeidsmarkt. Een inclusieve arbeidsmarkt betekent dat iedereen meetelt en meedoet. Ongeacht opleiding, leeftijd, achtergrond en ervaring.

"Albert Heijn is een voorbeeld voor andere werkgevers als het gaat om inclusiviteit, ook op de arbeidsmarkt", aldus het juryrapport. "De supermarkt doet dit op veel manieren, onder meer door in de regio Gooi en Vechtstreek jaarlijks 50 mensen met een arbeidsbeperking aan te nemen. Het merendeel van deze werknemers krijgt een contract voor onbepaalde tijd."

Edwin de Groot, supermarktmanager Albert Heijn Hilversum, Kerkelanden: "We zijn als Albert Heijn echt heel blij met deze award. Het is een mooie erkenning voor al onze inspanningen. En ik vind het prachtig om dagelijks getuige te zijn van medewerkers die persoonlijk groeien en aan zelfvertrouwen (her)winnen."

Uit de krant