Foto Dutch Media Week in Studio 21.
Foto Dutch Media Week in Studio 21. Foto: Studio Gemini

Mediafestival Dutch Media Week officieel geopend in Studio 21

Cultureel

HILVERSUM - In Studio 21 op het Media Park was donderdagavond de aftrap van de Dutch Week. Verschillende (internationale) gasten uit de mediawereld, waaronder Linda de Mol en Jim Acosta, trakteerden de aanwezigen onder leiding van Twan Huys op hun ervaringen met en visie op media. 

Van 4 tot en met 13 oktober genieten bezoekers van Dutch Media Week door heel Hilversum van diverse activiteiten met media als stralend middelpunt. "We zijn ontzettend blij om deze prachtige week boordevol media te mogen aftrappen in het gezelschap van zoveel mensen die iets in de (ontwikkeling van) media betekenen of hebben betekend. Het belooft een week vol plezier en inspiratie te worden, voor jong tot oud, voor mediamaker tot student en voor publiek tot politiek", aldus Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid en organisator Dutch Media Week. Vorig jaar trok Dutch Media Week 40.000 bezoekers. Het doel is om het festival de komende jaren uit te laten groeien naar 100.000 bezoekers. 

Feestelijke media-avond
Naast een interview met Linda de Mol door Twan Huys over haar toekomstplannen en carrière, sprak Huys via een live verbinding met Witte Huis correspondent voor CNN Jim Acosta over tijden van fake news en zijn visie op (vrijheid van) journalistiek. "It's a dangerous time to tell the truth and it should not be this way", aldus Acosta.

Columniste en wetenschapper Madeleijn van den Nieuwenhuizen van het media-kritische Instagramaccount Zeikschrift hield een rede over inclusiviteit in de media. Het programma werd feestelijk afgesloten met de overhandiging van de Beeld en Geluid Oeuvre Award aan Linda de Mol. Winnaars van deze award worden vereeuwigd met hun portret in de Wall of Fame van Beeld en Geluid. 


Foto Eppo van Nispen tot Sevenaer, Linda de Mol & Twan Huys. Foto: Samuel van Leeuwen


Uit de krant