Het hotel aan de Koninginneweg.
Het hotel aan de Koninginneweg.

Nieuwe naam: Amrâth Hotel Media Park Hilversum

Bedrijven

HILVERSUM - Na jaren van exploitatie onder de franchiseformule van Tulip Inn draagt het hotel aan de Koninginneweg vanaf nu de naam Amrâth Hotel Media Park Hilversum.

Het hotel, sinds 1 oktober 2007 in bezit van Amrâth Hôtels, moet naast Amrâth Hotel Lapershoek Arenapark het merk gaan versterken in Hilversum. Hiermee wordt de samenwerking met Louvre Hotels Group, de moedermaatschappij van Tulip Inn Hotels, beëindigd. 

"Amrâth Hôtels heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van een eigen efficiënt en gebruiksvriendelijk reserveringssysteem met internationaal bereik; hierdoor is er minder behoefte aan aansluiting op externe systemen", aldus operationeel directeur David Dreese. "Bovendien biedt het veel voordelen om de Hilversumse hotelmarkt vanuit één merknaam te bedienen."

Amber van Schagen is sinds 18 november jongstleden aangesteld als general manager van Tulip Inn Media Park aan de Koninginneweg in Hilversum, een bekend gezicht binnen de Amrâth hotelgroep; hiervoor is Van Schagen werkzaam geweest als salesmanager en assistant-general manager van vijfsterren deluxe hotel Grand Hotel Amrâth Amsterdam.

Vanaf 1 januari 2020 heeft zij de bedrijfsvoering van het hotel overgenomen. Van Schagen is positief over deze ontwikkeling: "Ik ben als geen ander kritisch als het gaat om het kiezen van de juiste brand voor ons hotel, wat onze (veelal internationale) gasten kennen als hét Media Park hotel van Nederland."

Uit de krant