Met een citymarketingorganisatie wil Jaeger Hilversum weer wat aangenamer maken.
Met een citymarketingorganisatie wil Jaeger Hilversum weer wat aangenamer maken. Foto: Bastiaan Miché

Zorgen, maar ook enthousiasme over nieuwe citymarketingorganisatie

Politiek

HILVERSUM - Hilversum was de meest creatieve stad van het land wat betreft beeldende kunst en media. Daar wilde je zijn, aldus oud-televisiepresentator en tegenwoordig voorzitter van cultuurnetwerk Hilversum Chiel van Praag tijdens de raadscommissie Economie en Bestuur deze week.

Tegenwoordig is er van dat Hilversum weinig over en daar moet - vindt Van Praag - professioneel wat aan gedaan worden.

Wethouder Wimar Jaeger van Cultuur is het daarmee eens en presenteerde onlangs een plan voor een citymarketingorganisatie (stichting) die bijdraagt aan het steviger positioneren van Hilversum als Mediastad en het versterken van de (creatieve) economie.

Ook een belangrijke taak is ervoor te zorgen dat de eigen inwoners trotser en meer betrokken zijn bij Hilversum Mediastad. Een marketingorganisatie is volgens de gemeente beter dan de gemeente zelf in staat met partners het stadsmerk 'Live Hilversum' in de markt te zetten en zichtbaar te maken.

Klinkt allemaal niet verkeerd, echter om die stichting een beetje op weg te helpen is geld nodig: negen ton, waarvan twee derde al aan stadsmarketing wordt besteed. De gemeenteraad wordt dus gevraagd 333.250 euro in 2018 beschikbaar te stellen voor het opstarten van de marketingorganisatie en de uitvoering van activiteiten.

En daar is niet iedereen binnen de Hilversumse politiek even enthousiast over. 

Lees verder in de digitale editie

Uit de krant