Naast bekende vloggers, acteurs en programmamakers kunnen de gasten ook zelf aan de slag tijdens het Familiefestival.
Naast bekende vloggers, acteurs en programmamakers kunnen de gasten ook zelf aan de slag tijdens het Familiefestival. Foto: Beeld en Geluid

Familiefestival tweede grote publieksevenement DMW

Cultureel

HILVERSUM - De Open Studio Dagen zijn de grote publiekstrekker van de Dutch Media Week. Het Familiefestival in Beeld en Geluid moet in het tweede weekend van de mediaweek ook de nodige toeschouwers naar Hilversum weten te halen. Zaterdag en zondag kunnen de bezoekers achterhalen wat hun online-identiteit nu eigenlijk is.

Ben je in het echte leven net zo als je online bent of heb je daar een andere mediapersoonlijkheid? Dat is de centrale vraag die zaterdag 8 en zondag 9 september centraal staat in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid aan de Media Parkboulevard. Bezoekers kunnen achter het antwoord komen door mee te doen aan workshops, talks, meet and greets met vloggers, acteurs en programmamakers.

Op zaterdag komen bijvoorbeeld Tim Douwsma, Pip Pellens, Janouk Kelderman, Ismail Ilgun en Jiami Jongejan langs in het museum. Zij vertellen over de manier waarop zij hun leven delen op social media en gaan met de aanwezigen in gesprek over hoe zij dat het beste kunnen doen. Op zondag zijn Pellens en Kelderman opnieuw te gast, net zoals Anne-Mar Zwart, Nienke de la Rive Box en Rein van Duivenboden.

Maar er is meer. Bezoekers kunnen zelf ook aan de slag. Zij kunnen hun eigen emoji ontwerpen, een fotostrip maken van de familie, een eigen GIF'je maken of zelf een vlog opnemen. Wie dit laatste onder de knie heeft, kan meteen door naar de crashcourse YouTuben.

Het Familiefestival is op beide dagen te bezoeken van 10.00 tot 17.30 uur. De entree bedraagt 5 euro. Een familieticket voor maximaal vijf personen kost 15 euro. Dat is voor het bezoek aan het festival en The Experience van Beeld en Geluid. Meer informatie is te vinden op www.dutchmediaweek.nl.

 

Uit de krant