Wethouder Wimar Jaeger.
Wethouder Wimar Jaeger. Foto: Bastiaan Miché

'Geef citymarketing tijd en ruimte'

Cultureel

HILVERSUM - Terwijl de politieke onrust toeneemt over de Stichting Hilversum Marketing springen de Stichting Centrum Hilversum en Cultureel Netwerk Hilversum in de bres. De druk om meteen te presteren en zichtbare resultaten te boeken is groot, maar geef citymarketing de tijd en de ruimte, luidt zijn boodschap.

Centrummanager Kjeld Vosjan van Centrum Hilversum snapt het gevoel dat er meteen succes moet zijn: meer bezoekers, tevreden inwoners en een bloeiende werkgelegenheid. Zijn boodschap is dat zoiets niet direct kan. Dat kost tijd en die tijd moet de dit jaar opgerichte stichting krijgen.

Minstens vijf jaar, meent de centrummanager, anders heeft citymarketing geen enkel effect. Dat is zonde van het geld, stelt hij. Het is van belang dat de citymarketingorganisatie de spil wordt van het Hilversumse netwerk waarin bedrijven en organisaties samenwerken.

Inmiddels regent het vragen aan wethouder Wimar Jaeger. De ChristenUnie stelde artikel 41-vragen en eiste vorige week al een versnelde evaluatie. Hart voor Hilversum steunt dit verzoek.

Verhalen over aanhoudende opstartproblemen - die de stichtingdirecteur van de hand wijst - hebben ervoor gezorgd dat de raad nu van de hoed en de rand wil weten. Zo komt steevast de vraag naar voren wat de stichting, die een behoorlijke som gemeenschapsgeld heeft gekregen, Hilversum nu allemaal heeft opgeleverd.

Morgen meer hierover in de Gooi en Eembode.

Uit de krant