Sinds medio januari staat de 'zwarte doos', het kantoor van citymarketing, op het Stationsplein.
Sinds medio januari staat de 'zwarte doos', het kantoor van citymarketing, op het Stationsplein. Foto's: Bastiaan Miché

Eerste jaar is vooral opbouwjaar voor Stichting Hilversum Marketing

Cultureel

HILVERSUM - Een gemeente even op de kaart zetten kost tijd. Zeker als je als nieuwe stichting alles van de grond af moet opbouwen. In de afgelopen maanden is in de 'zwarte doos' op het Stationsplein hard gewerkt om de Hilversumse citymarketingorganisatie goed in de steigers te zetten. "De basis is gelegd. Het platform groeit."

Pas negen maanden zijn ze bezig. In januari kwam het kantoor voor het station en vanaf februari is de Stichting Hilversum Marketing begonnen. In die tussentijd hebben directeur Anne Visser en de medewerkers niet stilgezeten, alleen is al het grondwerk voor de buitenwereld niet goed zichtbaar.

"We hebben heel veel moeten regelen achter de schermen. Dat hoort bij een eerste jaar. Daar gaan we stap voor stap doorheen. Alles, maar dan ook echt alles hebben we moeten opbouwen. We zijn geen staande organisatie. Daar zie je van de buitenkant niks van. Als je de zaken niet goed regelt dan komen de problemen met bijvoorbeeld de administratie of met de Belastingdienst vanzelf", is de uitleg. "Aan 80 procent van de ambities die zijn voorgelegd wordt gewerkt. Dat betekent niet dat je daar al allemaal resultaat op hebt geboekt", luidt haar toevoeging.

Vorig jaar ging de raad op 6 december akkoord met de oprichting van de stichting. Dat ging niet zonder slag of stoot. Aan het nut en de noodzaak van een organisatie die zich ging toeleggen op het vermarkten van Hilversum Mediastad werd getwijfeld. Zeker ook omdat er een bedrag mee gemoeid was van 880.000 euro, waarvan 330.000 euro startkapitaal.

Lees verder in de digitale editie

Uit de krant