Met de organisatoren van bijvoorbeeld Koningsdag gaat SHM kijken naar het verbeteren van de evenementen.
Met de organisatoren van bijvoorbeeld Koningsdag gaat SHM kijken naar het verbeteren van de evenementen. Foto: Bastiaan Miché

Stichting Hilversum Marketing presenteert plan van aanpak

Cultureel

HILVERSUM - Laten zien wat Hilversum doet en te bieden heeft. Dat is de klus waar de Stichting Hilversum Marketing mee aan de slag gaat. Daar heeft zij nu concrete plannen voor.

Het plan van aanpak voor de komende jaren is af. Duidelijk is dat de Stichting Hilversum Marketing inzet op meer meetbare doelstellingen in 2019 en 2020. Dat is niet alleen de les van het afgelopen jaar, maar heeft vooral te maken met het feit dat de organisatie van de citymarketing klaar is voor vervolgstappen nu de organisatie strak in de steigers staat.

"De volgende fase is de ontwikkeling van de Stichting Hilversum Marketing", meldt kwartiermaker Anne Visser. De club in de 'zwarte doos' op het Stationsplein kan de focus verleggen na de opstartperiode, die in april begon in plaats van in januari.

De organisatie is in die zeven maanden van de grond af opgebouwd, van papier naar concrete uitwerking. "We begonnen met een lege stichting waaraan een subsidie was toegekend. Verder was er niks. Aan de achterkant is veel gebeurd om een professionele organisatie neer te zetten. Het kost veel tijd om alles in te regelen", vertelt Visser verder.

Via citymarketing moet Hilversum als mediastad van Nederland aantrekkelijk zijn voor inwoners, bezoekers, bedrijfsleven en nieuwe talenten. Een brede opgave, waarin de SHM fungeert als aanjager, coördinator en faciliterende partij. Nu is de tijd van uitwerking dan echt aangebroken. In de opstartfase heeft SHM beter inzicht gekregen in haar rol. "We hebben een goede stap gezet. Iedere stad werkt anders qua dynamiek", aldus Visser.

Lees verder in de digitale editie

Uit de krant