Jeroen Kreijkamp.
Jeroen Kreijkamp. Foto: Twitter

Nieuwe directeur voor Hilversum Marketing

Cultureel

HILVERSUM - Het afgelopen jaar toch wel fel bekritiseerde Hilversum Marketing heeft per 1 januari een nieuwe directeur. Jeroen Kreijkamp is de opvolger van Anne Visser. 

De 43-jarige Kreijkamp heeft ruime ervaring op het gebied van citymarketing opgedaan als wethouder in Utrecht, meldt een woordvoerder van Hilversum Marketing in een persverklaring. Met economische zaken in zijn portefeuille was hij onder andere verantwoordelijk voor de start van de Tour de France in Utrecht in 2015.

Daarvoor was hij werkzaam in verschillende commerciële functies waar druk doende was met het ontwikkelen en uitbouwen van organisaties. Kreijkamp ziet de verbinding tussen bewoners en activiteiten van Hilversum Marketing als uitgangspunt voor citymarketing. "Met veel energie ga ik me inzetten voor de citymarketing van Hilversum. Samen met bewoners, ondernemers en andere partijen in Hilversum gaan we het netwerk vergroten en bouwen aan een sterke stad." 

Voorzitter van de Raad van Toezicht Peter Driessen kijkt uit naar de komst van de nieuwe directeur. "Kreijkamp is geselecteerd uit 28 kandidaten. Hij is iemand die vanuit zijn brede bestuurlijke en bedrijfskundige ervaring goed kan aanvoelen wat er speelt in onze stad. We zien hem als iemand die met zowel inwoners, bedrijven, culturele en maatschappelijke organisaties en de politiek aan tafel gaat om gezamenlijk Hilversum als Mediastad nog sterker te op de kaart te zetten. Zowel lokaal, regionaal als landelijk." 

Jeroen Kreijkamp volgt directeur Anne Visser op. Visser was door de gemeente voor het jaar 2018 aangesteld als kwartiermaker om de organisatie van Hilversum Marketing op te starten. Het afgelopen jaar kreeg zij flink wat kritiek te verwerken. Zo was er sprake van een verziekte werksfeer - meerdere personeelsleden stapten op - en bovendien zou zij met cultuurwethouder Wimar Jaeger alles bepalen. Jaeger ontkende dat overigens. 

Ook vanuit de politiek was er kritiek. Resultaten bleven uit en dat terwijl er veel geld naartoe gaat, vond een aantal oppositiepartijen. Maar volgens Visser is het afgelopen in de 'zwarte doos' op het Stationsplein - waar Hilversum Marketing gevestigd is - hard gewerkt om de Hilversumse citymarketingorganisatie goed in de steigers te zetten. "De basis is gelegd. Het platform groeit", zei zij in oktober in deze krant. Overigens was al lang voordat de negatieve berichten naar buiten kwamen bekend dat Visser hooguit de stichting op poten zou zetten en daarna het stokje zou overdragen. 

Uit de krant