Diverse optredens in de Live2000-tent.
Diverse optredens in de Live2000-tent. Foto's: Bastiaan Miché

Programmering Live2000 zet 'Hilversum op de kaart'

Cultureel

HILVERSUM - Meer bezoekers naar het centrum trekken, is de bedoeling van Live2000. Voor de tweede keer stond dit muziekfestival op de Hilversumse agenda. Tevreden kijken de organisatoren Podium de Vorstin en Stichting Marketing Hilversum (SHM) terug. Het vijfdaagse evenement trok meer dan 11.000 bezoekers.

"De samenwerking tussen verschillende partijen en ondernemers heeft zijn vruchten afgeworpen", aldus Wilco Witte, directeur van Podium de Vorstin, en Anne Visser, directeur Stichting Hilversum Marketing. "Het heeft ervoor gezorgd dat er een mooi samenspel is ontstaan van programmaonderdelen met als resultaat een gevarieerd en breed aanbod. Live2000 was alom aanwezig in de binnenstad en heeft Hilversum, mede door de marketinginzet eromheen, zichtbaar op de kaart gezet."

Van donderdag 27 tot en met maandag 31 december konden bezoekers op zeventien verschillenden locaties genieten van concerten, muziekfilms en andere muzikale evenementen. Dit festival staat geheel in het teken van de Top 2000. Op het Marktplein stond de grote Live2000-tent, waar onder andere diverse tribute bands speelden.

De optredens konden rekenen op veel publiek. Filmtheater Hilversum had goed gevulde zalen bij de vertoning van de diverse muziekfilms en datzelfde gold voor Podium de Vorstin. Singer-songwriters traden op in het Hilversthof en diverse horecagelegenheden hadden eveneens een Top 2000-programma opgesteld.

Uit de krant