Afbeelding
Foto: Bastiaan Miché

Hoofdsponsor voor Metropole Orkest

Cultureel

HILVERSUM - Luidde het Metropole Orkest in 2018 opnieuw de noodklok vanwege geldgebrek, een jaar later maakt het bekend dat BNP Paribas de exclusieve nieuwe hoofdsponsor wordt van het in Hilversum gevestigde gezelschap. Daarnaast wordt BNP Paribas de naamgever van de concertserie Future of Jazz. 

"Dit hoofdsponsorschap is bijzonder omdat het echt om de inhoud gaat. BNP Paribas ondersteunt de nieuwe serie Future of Jazz, waarmee een lang gekoesterde wens in vervulling gaat", aldus directeur Jan Geert Vierkant van het Metropole Orkest. "Jazz is een belangrijk onderdeel van de programmering van het Metropole Orkest, naast wereldmuziek, pop en dance. Daarnaast gaan we bijvoorbeeld leiderschapstrainingen geven waarmee we toegevoegde waarde creëren voor BNP Paribas. Deze twee programmaonderdelen geven aan dat het daadwerkelijk een partnership is.' 

CEO Daniel Thielemans van Paribas Nederland geeft aan zeer verheugd te zijn over de deal tussen orkest en bank. "Met deze samenwerking kunnen we ook in Nederland een bijdrage leveren aan het vergroten van de toegankelijkheid van jazzmuziek en het stimuleren van talent. We zien ontzettend uit naar de samenwerking, mede ook omdat de kernwaarden van het Metropole Orkest nauw aansluiten bij die van BNP Paribas: toewijding, ambitie, creativiteit en het verlangen positief bij te dragen aan de samenleving."

Binnen de samenwerking staat jazz als muziekstijl centraal; creatief, innovatief en energiek, maar altijd gecontroleerd en harmonieus. Onder de noemer Future of Jazz brengen het MO en BNP Paribas bijzondere projecten en samenwerkingsvormen tot stand. Zo lanceren we dit jaar de concertserie Future of Jazz by BNP Paribas. Deze concertserie is een halfjaarlijkse concertreeks door heel Nederland, waarbij het Metropole Orkest samenspeelt met aanstormend talent. Daarnaast worden er samen bijvoorbeeld talent- en leadershipprogramma's ontwikkeld. 

 

Uit de krant