Afbeelding
Foto: Bastiaan Miché

College Hilversum: 'Media Mile moet duidelijk stappen maken'

Cultureel

HILVERSUM - De Media Mile moet dit jaar duidelijke stappen gaan maken. Dat stelt het college van burgemeester en wethouders in een raadsinformatiebrief over de jaarstukken 2018 van de citymarketing. De interactieve wandelroute door Hilversum moet na het moeizame opstartjaar 2018 beter gaan functioneren.

In het schrijven aan de gemeenteraad stellen B en W dat zij kritisch zijn op de Media Mile. Sinds begin 2018 heeft Hilversum de route, die wandelaars via de gele Media Mile-klinkers en vier zogeheten mediazuilen onder meer brengt langs Podium de Vorstin en Beeld en Geluid. Maar de kwaliteit van deze toeristische trekpleister laat te wensen over, al stelt het college dat er vorig jaar al aan gesleuteld is met onder meer het gebruik van chatbottechnologie. Tevens is de route 'verrijkt' met de Music Mile en de Zilveren Camera Mile tijdens evenementen in Hilversum.

Daar mag allemaal nog wel een tandje bij. "Maar wij verwachten dat Stichting Hilversum Marketing (SHM, red.) op dit onderwerp duidelijke stappen maakt in 2019", is de opmerking van het college.

Deze opmerking van het college is opvallend. In januari stelde wethouder Wimar Jaeger van Media en Cultuur nog dat hij helemaal niet gaat over de kwaliteit van de Media Mile. Dat is aan Jeroen Kreijkamp, SHM-directeur. Zo luidde in januari zijn antwoord op vragen van de PvdA, nadat de Media Mile in het BNNVARA-programma 'Kanniewaarzijn' aandacht kreeg.

Uit de krant