Afbeelding
Foto: © Bastiaan Miché

'Dutch Media Week in Hilversum trekt 50.000 bezoekers'

Cultureel

HILVERSUM - Mediafestival Dutch Media Week heeft van 4 tot en met 13 oktober volgens de organisatie 'maar liefst 50.000 bezoekers' naar Hilversum getrokken. Dat is 10.000 bezoekers meer dan vorig jaar. De ambitie is om de komende jaren nog meer verbinding te maken met organisaties en ondernemers uit diverse sectoren en uit te groeien tot tenminste 100.000 bezoekers.

Di jaar genoot het publiek van de exclusief geopende studio’s van vele omroepen en mediapartijen tijdens Open Studio Dagen en het openingsweekend op de Kerkbrink waar Hilversumse culturele instellingen hun link met media toonden. Ook de mediaprofessionals stroomden deze week naar het Media Park voor de MOJO Conference waarbij nieuwsmakers lieten zien hoe je met je mobiele telefoon serieuze journalistiek bedrijft. Ook de uitreiking van de Online Radio Awards en Het Grote 100 Jaar Radio Festijn werden, aldus de organisatie, goed bezocht.

"Dit jaar hebben we in een relatief korte periode een groot en aansprekend weekprogramma neergezet", vindt directeur Eppo van Nispen tot Sevenaer van Beeld en Geluid. "Door het enthousiasme en de professionaliteit van de vele partners en lokale instellingen is dat gelukt. We hebben laten zien dat Hilversum echt dé mediastad van Nederland is. Voor Dutch Media Week 2020 beloven we iedere medialiefhebber een minstens net zo’n mooi programma te bieden als dit jaar."

Uit de krant