Dr. Egbert Lamberts: 'We zijn altijd persoonlijk betrokken.'
Dr. Egbert Lamberts: 'We zijn altijd persoonlijk betrokken.' Foto: Bastiaan Miché
Advertorial

Pas geopende Apotheek Lamberts is modern ingericht met nieuwste robots

Bedrijven

HILVERSUM - Apotheek Lamberts is de nieuwe apotheek in het medisch centrum De Artsenij. In mei dit jaar is Apotheek Van Maarseveen failliet gegaan en overgenomen door apotheker dr. Egbert Lamberts.

"Via via hoorde ik dat de apotheek in financiële problemen zat. Ik heb contact met ze gezocht en kon de apotheek overnemen." Enthousiast vertelt Lamberts, die al 25 jaar apotheker is, dat de apotheek in de huisartsenpraktijk aan de Rembrandtlaan helemaal verbouwd is. 

"Een traditionele apotheek is het niet meer. Je hebt hier privacy door de schermen die tussen de plekken aan de balie staan. Ook is de akoestiek zo aangepast dat andere cliënten jouw vraag naar een medicijn niet kunnen horen. Privacy is bij ons belangrijk, want medicatie is persoonlijk en kan ook emotioneel zijn. Je wilt, als je buurman naast je staat, niet dat hij weet dat je met een doosje viagra naar huis gaat. Daarnaast hebben we een spreekkamer en kunnen we in gesprek gaan met cliënten die vragen hebben over het geneesmiddel, uitleggen wat het medicijn voor je kan doen en wat de bijwerkingen kunnen zijn. Als cliënten vragen hebben over diabetes 2 dan kan ik die beantwoorden. Ik ben gepromoveerd op onderzoek naar diabetes 2 in de zorg en medicijnen. Vanzelfsprekend kunnen er ook vragen gesteld worden over andere medicijnen."

"We proberen zo efficiënt mogelijk te werken en hebben ook een medicijnrobot in de apotheek. Je ziet, als je bij de balie staat, door een glazen raam duizenden doosjes medicijnen liggen. Als we het recept invoeren in de computer gaat de robot naar het medicijn, wordt het etiket erop geplakt en valt het geneesmiddel in een vakje. Door de robot hebben we meer tijd om voorlichting te geven over het geneesmiddel en vragen te beantwoorden. Naast de ingang staat een uitgifterobot waar je jouw geneesmiddel 24 uur per dag, zeven dagen in de week kunt ophalen. Cliënten ontvangen een sms op hun telefoon met een unieke code. Je tikt de code in en dan kun je jouw bestelling uit de robot halen. Voor cliënten die langere tijd medicijnen nodig hebben, is er de automatische herhaalservice. Ze krijgen twee weken voordat het geneesmiddel op is een bericht dat het medicijn klaar ligt in de apotheek of uitgifterobot. Als extra service bezorgen we ook medicijnen bij cliënten thuis en daar brengen we geen kosten voor in rekening. We kunnen dan ook uitleg geven over het geneesmiddel als dat nodig is. We zijn altijd persoonlijk betrokken en nemen de tijd om alles goed en duidelijk uit te leggen."

Apotheek Lamberts, Rembrandtlaan 31A, Hilversum, 035-624 51 02, apotheeklamberts@ezorg.nl. Meer informatie op www.apotheek-lamberts.nl.

Uit de krant