Van Schijndel is een van de eerste winkels die zich heeft aangemeld bij het platform.
Van Schijndel is een van de eerste winkels die zich heeft aangemeld bij het platform. Archieffoto: Bastiaan Miché

Online platform nu ook voor retailers

Bedrijven

Vrij snel na de strengere corona-maatregelen, waardoor de horeca dicht moest, richtte Stichting Centrum Hilversum een platform op voor de eetgelegenheden in het centrum. Daar voegt zij nu het aanbod van aangemelde winkeliers aan toe.

Het platform wordt daarmee groter. Er is nu een tweedeling op de website van de stichting (www.centrumhilversum.nl): restaurant- en winkelaanbod. De laatste categorie is bedoeld voor (kleine) retailers, zoals groenteboeren, slagers, boetieks en nog veel meer. Inmiddels hebben zeven bedrijven zich aangemeld; elf staan in de steigers. "Daar kunnen er nog veel meer bij", meldt de stichting. 

Inmiddels hebben 24 horecabedrijven zich aangesloten bij het online platform van Centrum Hilversum. En nog twee komen daar snel bij zo is te lezen. Na een kleine week is het resultaat voor de restaurants in het centrum, die zijn gaan bezorgen of laten afhalen, best goed. "Meer dan vierduizend clicks op de afzonderlijke restaurants die we op onze site hebben geplaatst afgelopen week", is te lezen in een bericht van de stichting. "We zien in ieder geval ondernemers die jullie super dankbaar zijn jullie ze 'gewoon' hebben weten te vinden", is het vervolg.

Onder het motto 'Centrum Hilversum komt naar je toe' is dit platform opgericht. Restaurants en winkels bezorgen hun eetwaren en spullen bij de Hilversummers thuis. Met als doel de mensen die thuiszitten een handje te helpen, om de voorraden niet weg te hoeven gooien én om de inkomstenverliezen van ondernemers te verkleinen. 

Uit de krant