Melody Brandsen en Wim Lafeber brengen ervaring en kennis in.
Melody Brandsen en Wim Lafeber brengen ervaring en kennis in. Foto: © Foto Miché / Bastiaan Miché
Advertorial

Voor optimale kijkervaring naar Lafeber Horen & Zien

Bedrijven

HILVERSUM - De aanschaf van een bril of hoorapparaat is niet zomaar even gedaan. Naast de beste oplossing voor de ogen of oren draait het ook om comfort en uiterlijk. Bij Lafeber Horen & Zien weten ze er wel raad mee. Eigenaar Wim Lafeber brengt zijn jarenlange ervaring in de optiek, aangevuld met de laatste kennis, samen in de nieuwe zaak op de Gijsbrecht.

Het is niet te zien dat hier een jaar geleden nog Zeeman huisde. Vlak voor de ‘lockdown’ kreeg Lafeber (46) de sleutel van zijn nieuwste zaak en met ‘dank’ aan corona was hij maandenlang zelf aan de slag met verbouwen. “Ik werd getipt dat deze winkel leegstond en was meteen verliefd op de plek. De Gijsbrecht is een mooie straat waar vooral zelfstandige ondernemers zitten. Een schitterende plek waar mijn visie volledig tot zijn recht komt.”

Het resulteerde in een frisse, open zaak waar genoeg ruimte is voor het geven van passend kijk- en hooradvies. De aparte meetruimtes zijn ruim. In het midden trekt meteen de ronde bar de aandacht. “Een mooie plek om even kennis te maken of even te wachten voor een afspraak”, was het idee van Lafeber.

Ideeën had de rasechte ondernemer genoeg. Samen met zijn familie runde hij jarenlang elf optiekzaken. Vier jaar geleden begon hij voor zichzelf in Amersfoort. “Ik wil niet meer van vestiging naar vestiging rennen om zaken bij te sturen. Ik wil goede aandacht kunnen geven aan mijn bedrijf, echt weer ondernemen. Dat blijft fantastisch om te doen.”

Dat vertaalt zich in de kwaliteit voor de klant. Bij Lafeber Horen & Zien is er ruime aandacht voor de klant en zijn of haar gezondheid. Naast opticiens en contactlensspecialisten werken er ook een audicien (op dinsdag en donderdag voor hoorapparaten, gehoorbescherming en zwemdoppen) en een optometrist. “We kijken niet alleen naar de sterkte, maar ook naar de bolling van het oog, de oogdruk en de algehele gezondheid”, vertelt collega opticien en contactlensspecialist Melody Brandsen. 

Daarnaast is het uiterlijk ook belangrijk. Met enthousiasme toont Brandsen de diverse collecties (kinder-)brillen en zonnebrillen: naast een eigen collectie ook de bekende merken zoals onder andere Lindberg, Porsche Design, Ray-Ban, Mykita en Vinginio. De populaire Serengeti zonnebril is ook te koop. “Ze hebben echt glas en dat zorgt voor een zeer goed contrast”, legt Brandsen uit. 

Loop voor advies op maat binnen bij Lafeber Horen & Zien, Gijsbrecht van Amstelstraat 174, dinsdag tot en met vrijdag van 9.30 tot 18.00 uur, zaterdag tot 17.00 uur.

Uit de krant