Afbeelding
Foto: Hilversum Marketing

Jonge mediamakers zichtbaar maken in de mediastad

Cultureel

HILVERSUM - Als je jezelf profileert als de stad van de creatieve makers moet je dat ook uitdragen. Dat is wat Hilversum Marketing nu doet in stadspark De Kwekerij op het Stationsplein.

Sinds zaterdag 2 oktober hangen er vier levensgrote portretten van vier jonge Hilversumse mediamakers, de zogeheten NextGen. Ofwel: de nieuwe generatie. Het verhaal van Jenny, Jamaal, Melvin en Roxanne is te lezen op platform Live Hilversum. Het kwartet legt daar uit wie zij zijn, wat zij doen en hoe zij hun toekomst in de media zien. 

Meer zichtbaarheid geven aan creatief mediatalent voor inwoners en bezoekers is het doel van deze mini-expositie, die nog tot begin november te zien is. De achterliggende gedachte is Hilversummers ‘nog trotser te maken op de stad en het talent dat er rondloopt’, aldus Hilversum Marketing. Daarnaast geeft dit meer inzicht in wat er speelt bij de in Hilversum gevestigde mediabedrijven. 

Begin september vertelde Jeroen Kreijkamp, directeur Hilversum Marketing, dat Hilversum geen imago heeft. Volgens hem is het zorgelijk en is het van belang vooral te versterken van wat je al hebt. Daar zijn jonge mediamakers een goed voorbeeld van. Deze mini-expositie past in de missie om Hilversum een duidelijkere identiteit te geven. 


Jenny is een van de vier mediamakers wiens portret levensgroot aan de bekende houten stellage hangt. Foto: Hilversum Marketing

Uit de krant