Afbeelding

Open Studio Dagen zitten behoorlijk in de lift

Algemeen

HILVERSUM – "Het mediaspektakel heeft ruim 50% meer bezoekers getrokken dan vorig jaar", meldt Herman Dummer, voorzitter van de Stichting Open Studio Dagen. Daarmee blijkt dat de Open Studio Dagen behoorlijk in de lift zitten.

Dit weekeinde telde de organisatie ruim 18.000 bezoekers. Dat zijn er 6.000 meer dan in 2014. Net zoals vorig jaar was het kijkje in de tv-toren populair. Het publiek kon op het Mediapark en voor het eerst ook in de binnenstad genieten van diverse activiteiten, zoals een dj-clinic, een stuntworkshop, bijwonen van optredens en lezingen en het bezichtigen van studio's, regiewagens en decors. In totaal waren er veertig attracties.

De Hilversumse wethouder van Media, Wimar Jaeger, is blij dat het event dit jaar in de hele Mediastad plaatsvond; zowel op het Mediapark als in de stad. "Op deze manier heeft Hilversum zich nog beter kunnen presenteren als dé mediastad van Nederland.''  
 
Limo
Geheel in stijl met alle glitter en glamour konden bezoekers zich tegen een kleine vergoeding met een limousine van het Mediapark naar de stad laten vervoeren en omgekeerd. "Daar werd veelvuldig gebruik van gemaakt. We zullen daarom zeker overwegen om dit volgend jaar terug te laten keren tijdens de Open Studio Dagen'', aldus Dummer.

Uit de krant