Gooiland is op 18 en 19 april het decor van de gratis workshops. Foto: Bastiaan Miché
Gooiland is op 18 en 19 april het decor van de gratis workshops. Foto: Bastiaan Miché

Digitale hulp voor Hilversumse ondernemers van Google

Algemeen

HILVERSUM – Voor veel kleine ondernemers en zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) valt er nog veel terrein te winnen op internet. Volgens Pim van der Feltz, directeur van Google Nederland, kunnen zij nog veel groeikansen benutten. Om de ondernemers in Hilversum en omstreken een handje te helpen verzorgt Google op maandag 18 en dinsdag 19 april de Digitale Werkplaats in Theater Gooiland.

Van der Feltz meldt dat de aanwezigen direct bruikbare tips en trucs krijgen om meer uit internet te halen. Door gebrek aan tijd of te weinig kennis van de mogelijkheden die de digitale wereld biedt, blijven kansen onbenut. "Als jij als kleine ondernemer 14 uur per dag alles uit de kast moet halen voor jouw klanten dan snap ik dat dat kan gebeuren", aldus de directeur.

Meten
"Velen denken bij onze gratis workshops van de Digitale Werkplaats dat het handig is als je iets verkoopt op internet. Maar mensen zoeken je ook op internet. Die pakken hun mobiel en gaan zoeken welke diensten je aanbiedt. We behandelen ook zaken als hoe meet je de website en hoe gebruik je Facebook?", zijn de voorbeelden die hij geeft.

Creatief
Dat Google in Hilversum uitkomt voor de vierde editie van de Digitale Werkplaats heeft te maken met het feit dat hier veel ondernemerschap is. Veel zzp'ers zijn hier actief in de creatieve sector en de media- en entertainmenteconomie.

Mediastad
"Als wethouder van de innovatieve mediastad juich ik dit initiatief toe", aldus wethouder Wimar Jaeger. "Omdat op deze manier de vele zzp'ers en kleine bedrijven in Hilversum en omliggende plaatsen een kans wordt geboden zich verder te ontwikkelen in de snel veranderende digitale wereld", meldt de D66'er.

Vindbaarheid
De Digitale Werkplaats moet laagdrempelig zijn en is kosteloos te bezoeken. Deelnemers kunnen 's ochtends of 's middags langskomen. Dan worden onder andere online vindbaarheid, het financieren van groei en het verhogen van de naamsbekendheid behandeld. Aanmelden kan via g.co/digitalewerkplaats.

Uit de krant