Het centrum van Hilversum op een doordeweekse dag.
Het centrum van Hilversum op een doordeweekse dag. Foto: Bastiaan Miché

'Met dit mooie verhaal werken aan een aantrekkelijk centrum'

Bedrijven

HILVERSUM - Hilversum heeft de achttiende binnenstad in omvang van het voorzieningenaanbod van Nederland, stond in de top tien bij de verkiezingen beste binnenstad 2017-2019 en bezet de 21ste plaats in de top 150 van leukste Nederlandse binnensteden.

Het zijn zomaar wat cijfers in het zogenaamde bidbook waarmee Centrum Hilversum de 'markt' (investeerders, winkeliers, makelaars etc.) goede informatie wil leveren over de kansen en mogelijkheden die er zijn in het centrum om te ondernemen.

Mooie foto's
Makelaars kunnen het boek gebruiken om potentiële huurders van nog beschikbare panden te informeren met facts and figures over Hilversum. "Met mooie foto's hebben we vooral de ontwikkeling van de afgelopen jaren willen weergeven", aldus bestuurslid Marco van der Schoor. "Dit, gecombineerd met een aantal interessante cijfers, geeft landelijke en lokale retailers inzicht in de situatie in Hilversum en kan hen helpen met de keuze voor vestigen of investeren in het centrum van Hilversum."

Van der Schoor was als projectontwikkelaar ook betrokken bij de verbouwing van het Hilvertshof. Toen werd hem duidelijk hoe moeilijk het is om partijen te interesseren voor Hilversum. "Hilversum was onbekend. En onbekend maakt onbemind. Bovendien heeft het de naam van 'slecht bereikbaar' en 'er wordt weinig geld besteed'."

Lees verder in de digitale editie

Uit de krant