Foto: © Bastiaan Miché

Centrum Hilversum trekt in 2019 meer bezoekers

  Bedrijven

HILVERSUM - Het centrum van Hilversum kan terugkijken op een goed 2019. Het aantal bezoekers steeg namelijk met 9 procent ten opzichte van een jaar eerder. 

Dat meldt de Stichting Centrum Hilversum op basis van de jaarlijkse passantentelling van bureau Locatus. Met deze stijging zit Hilversum weer op het niveau van voor 2014, aldus de stichting.

Bezoekersaantallen aan binnensteden staan al jaren onder druk, zeker in middelgrote steden als Hilversum. “Er zijn maar weinig steden die de bezoekersaantallen stabiel weten te houden, gemiddeld daalde het bezoek aan binnensteden in 2019 met 1,7 procent", weet centrummanager Kjeld Vosjan. "Ook in Hilversum daalde de bezoekersaantallen de laatste jaren, weliswaar minder hard dan wat het landelijke beeld liet zien, maar nu lijkt er dus een flinke stap voorwaarts te zijn gezet. De investeringen en de opgezette samenwerkingsverbanden met onder meer Hilversum Marketing van de afgelopen jaren werpen haar vruchten nu af."

De centrummanager is uiteraard blij met de stijging en benadrukt daarbij dat er de afgelopen jaren ook veel verbeterd is in Hilversum. "Daar hebben we met elkaar keihard aan gewerkt. Investeringen in onder andere Hilvertshof, de Hal (voormalig Silverpoint) en de openbare ruimte op de Groest en het Marktplein hebben kwaliteit toegevoegd. Daarnaast is het aanbod verbreed en uitgebreid met onder andere Foodhall Mout en de Gooische bierbrouwerij, Primark, Dunkin Donuts, Esprit, Meddens en biercafé De Barbier.”

Meer berichten