Afbeelding
Foto: Bastiaan Miché

Dutch Media Week 2020 gaat door in hybride vorm

Bedrijven

HILVERSUM - Groots online, kleine groepen op locatie met een drive-in op het Media Park. Dat is in het kort de Dutch Media Week van 3 tot en met 11 oktober in Hilversum.

In verband met de corona-crisis vindt het festival dit jaar in hybride vorm plaats en zijn er voor zowel professionals als publiek events op locatie en online. Vanzelfsprekend beweegt het festival mee met de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden. Organisator Beeld en Geluid stelt zijn gebouw als hoofdlocatie beschikbaar, bovendien komt er een drive-in op het grote parkeerdek op het Media Park. Er wordt momenteel gekeken naar een invulling van de programmering hiervoor. 

Dutch Media Week maakt zich sterk voor de promotie van de Nederlandse media-industrie met Hilversum als belangrijke hub. Het biedt stimulans voor innovatie in de mediasector door het organiseren van kennis- en netwerkevents voor professionals in nauwe samenwerking met partners als MediaPerspectives, BM (Broadcast Magazine), NPO Innovatie, v-OR (verenigde-Online Radiostations, Spreekbuis en vele anderen. 

Voor het jaarthema 2020 is gekozen voor Anytime Anyplace. Want media zijn overal en op ieder moment te bekijken of te beluisteren en deze tijd laat nog eens zien hoe groot de invloed van media is op ons dagelijkse leven, is de gedachte. Elke dag kent zijn eigen thema (industry, international, society, talent, future), waarbinnen partners zelf verschillende events kunnen organiseren. In het weekend ontwikkelt Dutch Media Week voor het grote publiek diverse bijzondere activiteiten die het publiek online en op locatie met elkaar verbinden. 

"Ik ben erg trots dat Dutch Media Week dit jaar toch door kan gaan", aldus mediawethouder Gerad Kuipers. "Dit evenement is heel belangrijk voor onze creatieve industrie, economie en werkgelegenheid. Deze beslissing en realisatie ervan geeft aan hoe creatief en innovatief er geschakeld kan worden. We kunnen hiermee Hilversum ook in 2020 nationaal en internationaal op de kaart zetten."

Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid: "Nooit eerder is zo duidelijk geweest welke essentiële rol media spelen in het leven van mensen als nu. Dat maakt Dutch Media Week relevanter dan ooit. Innovatie en inspiratie staan hierbij centraal. Wij zijn trots dat Beeld en Geluid dit prachtige event mag organiseren in samenwerking met zoveel verschillende partners."

Uit de krant