Bij Kookwinkel Oldenhof staat een team klaar om producten voor klanten uit de winkel te halen.
Bij Kookwinkel Oldenhof staat een team klaar om producten voor klanten uit de winkel te halen. Foto: © Foto Miché / Bastiaan Miché

Nieuwe Hilversumse campagne ‘Shop Lokaal, Shop Online’ van start

Bedrijven

HILVERSUM - Ondanks de onlangs ingevoerde harde lockdown kunnen Hilversummers gewoon lokaal blijven shoppen. Dat is de boodschap van de nieuwste campagne ‘Shop Lokaal, Shop Online’ van Hilversum Marketing; een variant op de eerdere campagne ‘Shop Lokaal, Shop op Tijd. 

De boodschap blijft onveranderd: doe de decemberinkopen bij lokale ondernemers, want die kunnen alle steun gebruiken. Inwoners kunnen op de website van livehilversum.nl/lokaal uitgebreide informatie vinden over de mogelijkheden om te kopen bij winkels en af te halen bij de horeca. Daarnaast worden negentien lokale ondernemers vanaf 27 december met een Hilversumse Kraskalender extra in de spotlights gezet. “De Hilversumse ondernemers doen er ook deze lockdown echt weer alles aan om hun klanten en gasten te blijven bedienen”, aldus directeur Jeroen Kreijkamp van Hilversum Marketing. “Dat mag niet ongezien blijven omdat mensen onterecht denken dat alle winkels dicht zijn.”

Op livehilversum.nl/lokaal staat daarom een overzicht van lokale winkeliers met een webshop, winkels waar mensen via click & collect of telefonisch producten kunnen bestellen en winkels die open zijn voor bestellingen aan de deur. Ook horecazaken die vers bereide maaltijden voor thuis aanbieden hebben een plekje op de campagnepagina.

Ondernemers in de spotlights
Met de Hilversumse Kraskalender maken alle inwoners van Hilversum van 27 december 2021 tot en met 14 januari 2022 dagelijks kans op een mooie prijs van een lokale ondernemer uit het centrum, de Gijsbrecht van Amstelstraat, Kerkelanden of Seinhorst. Kreijkamp: “Hilversum Marketing koopt alle prijzen in, zodat het voor ondernemers in deze zware tijd echt een aantrekkelijk promotiemiddel is om lokaal online bestellen en shoppen bij Hilversummers onder de aandacht te houden.”

Op de pagina livehilversum.nl/lokaal ‘kras’ je dus vanaf de 27e elke dag een vakje open. Op een vervolgpagina staat een beschrijving van de ondernemer en de prijs, bijvoorbeeld een uitgebreid wijnpakket met bijpassende recepten van wijnwinkel Il diVino. Voor wie niet wint heeft elke ondernemer een aanbieding klaar staan. Deelnemen is daarnaast ook makkelijk; mensen hoeven alleen maar hun e-mailadres in te vullen. Kreijkamp: “De kraskalender is een geweldige win/win-situatie, want we bieden onze inwoners iets positiefs en tegelijk we helpen onze ondernemers met hun zichtbaarheid.”

Uit de krant