Bedrijventerrein moet 'place to be' worden voor studenten en professionals

Met klein stapjes het Media Park meer ‘campusachtige’ uitstraling geven

vr 17 jun, 11:00 · leestijd 3 minuten Bedrijven
Op het Joop van den Endeplein was donderdag de Campusborrel.
Op het Joop van den Endeplein was donderdag de Campusborrel. Foto: Bert Kok

Hilversum staat landelijk bekend als dé mediastad. De Hilversummers zelf vinden het groen en de monumenten echter veel belangrijker en zien het Media Park veel meer als gewoon bedrijventerrein. Maar inmiddels worden de plannen voor het realiseren van het ‘bruisende campus’, waarbij de bedrijven en het onderwijs nauw samenwerken, steeds concreter. 

Het grand café dat in september de deuren op het Joop van den Endeplein, de daar al gevestigde Albert Heijn To Go, de komst van padelbanen en het MBO College dat meerdere media-opleidingen naar het Media Park brengt. Het zijn enkele voorbeelden waarmee het Media Park steeds meer van moet gaan bruisen. Na de zomer zullen er dagelijks ruim duizend..

Zo blijf je betrokken. Afbeelding


Nog geen abonnee? Meld je nu aan en krijg toegang tot al het nieuws, alle extra achtergrondverhalen, het Zaterdagportret, de uittips, ons archief en de interessante artikelen uit de regio. Voor slechts € 1,14 per week.