Politieke stof over citymarketing nog altijd niet neergekomen
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5226589&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=gooieneembode.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=120" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Bijval van D66 voor wethouder Wimar Jaeger, terwijl de PvdA hem verwijt een helikopterouder te zijn.
Bijval van D66 voor wethouder Wimar Jaeger, terwijl de PvdA hem verwijt een helikopterouder te zijn. (Foto: Bastiaan Miché)

Politieke stof over citymarketing nog altijd niet neergekomen

  Cultureel

HILVERSUM - Politiek gezien is het stof over de Stichting Hilversum Marketing (SHM) nog altijd niet neergekomen. Terwijl de PvdA haarfijn uitgelegd wil hebben waarom meerdere afspraken niet zijn nagekomen en waarom signalen over het lange tijd slecht functioneren zijn genegeerd, vindt D66 dat het allemaal niet zo'n vaart moet lopen. De citymarketingorganisatie is een typisch startend bedrijf en moet tijd krijgen om te rijpen.

D66-fractievoorzitter Annemarie den Daas ziet dat de stichting tegen dezelfde problemen aanloopt als iedere start-up. Strubbelingen horen bij een opstartfase, stelt ze deze week in een uitgebreid stuk op de website van de partij. "In de uitwerking van de plannen gaan soms dingen mis. Alles kost tijd en doorzettingsvermogen", schrijft zij. Na alle consternatie en 'afrekeningen' in de pers voelt zij zich geroepen de zaken helder op een rij te zetten.

Het opzetten van een nieuwe organisatie, die vooral voor Hilversummers bedoeld is, kost tijd en het werk is lang niet altijd zichtbaar. Achter de schermen zijn de citymarketeers bezig geweest met het opzetten van netwerken van ondernemers, inwoners, bedrijven en de gemeente. De samenwerking tussen al die partijen - privaat en publiek - is onwennig, aldus de politica. Tevens vergt het werven van fondsen een lange adem en een raad van toezicht is niet binnen een mum van tijd binnenboord.

Bij de PvdA kijken ze toch heel anders tegen de kwestie aan. Femke van Drooge, fractievoorzitter, wil snel antwoorden hebben. Het opzetten van de citymarketing mag dan een lange aanloop hebben, maar dat laat onverlet dat bijvoorbeeld de communicatie van wethouder Wimar Jaeger (D66) en van de citymarketingdirecteur beter had gemoeten.

Signalen over verstoorde werkverhoudingen en het uitblijven van concrete resultaten waren reden genoeg voor beiden om de mond open te doen. De stichting heeft dit jaar een aanzienlijk bedrag aan gemeenschapsgeld ontvangen: 880.000 euro, waarvan 330.000 euro aan startkapitaal.

Lees verder in de digitale editie


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5226589&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=gooieneembode.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=120" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13371746&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=gooieneembode.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=120" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>