Dutch Media Week verschoven van september naar oktober
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5226589&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=gooieneembode.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=120" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Beeld en Geluid doet dit jaar weer mee aan de Dutch Media Week.
Beeld en Geluid doet dit jaar weer mee aan de Dutch Media Week. (Foto: Bastiaan Miché)

Dutch Media Week verschoven van september naar oktober

  Cultureel

HILVERSUM - Om te kunnen groeien als mediafestival is een ander tijdstip in het jaar nodig. Het is de bedoeling dat de Dutch Media Week (DMW) een landelijk bekend evenement wordt. Om hierin een flinke stap te zetten is september nu verruild voor oktober, zo leggen de organisatie van Beeld en Geluid.

De drie eerdere edities van de Dutch Media Week stonden vast in de kalender: begin september. Deze periode van het jaar zit traditiegetrouw tjokvol met tal van evenementen en activiteiten. Daarnaast viel het mediafestival direct na de zomervakantie; marketing- en pr-technisch is dat geen handige tijd omdat veel mensen vanwege vakantie niet of nauwelijks te bereiken zijn.

Daarnaast geeft Herman Dummer van Events in Business aan dat de organisatie nu ook de kans krijgt journalistieke en media-opleidingen te betrekken bij het programma. Gezien de introductieweken in september was dat hiervoor niet mogelijk. Daarmee wordt dit festival er een voor het publiek, professionals én studenten.

De vierde editie van DMW vindt plaats van zaterdag 5 tot en met zondag 13 oktober. Vorig jaar besloot Beeld en Geluid aan te haken. De eerste keer als partner is goed bevallen. Zij verzorgde in 2018 bijvoorbeeld voor het eerst het Familiefestival dat in het weekend na de Open Studiodagen als publiekstrekker fungeert. Vanuit de Media Parkboulevard 1 klinkt wel dat het festival tijd nodig heeft om te groeien, maar daar werkt het nationaal instituut graag aan mee.

Niet alleen vindt de DMW plaats op een ander tijdstip, ook heeft de organisatie gekozen voor het centrale thema 'Heart of the story' met daarbij drie programmalijnen: het creatieve hart (over het ontstaan van het verhaal), het publiekshart (over de context en de impact van het verhaal) en het technische hart (over het maken en het delen van het verhaal). De betrokken partijen zijn nog bezig met het programma, dat op 1 juli bekend wordt gemaakt.


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5226589&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=gooieneembode.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=120" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
 
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13371746&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=gooieneembode.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=120" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>