Bij Beeld en Geluid is men klaar voor de Dutch Media Week.
Bij Beeld en Geluid is men klaar voor de Dutch Media Week. Foto: Bastiaan Miché

Dutch Media Week in Hilversum: Media Park omgetoverd tot heuse drive-inbioscoop

Cultureel

HILVERSUM - De Dutch Media Week ziet er dit jaar vanwege de coronamaatregelen anders uit dan voorgaande jaren. De Open Studio Dagen bijvoorbeeld gaan dit jaar niet door. Toch is er van zaterdag 3 tot en met zondag 11 oktober van alles te beleven op het gebied van media en de impact ervan op mens en maatschappij. Bovendien is het parkeerdek van het Media Park omgetoverd tot een heuse drive-inbioscooop.

Aan bod komen klassiekers als ‘Grease’, familiefilms als ‘Corgi’ en kaskrakers als ‘Bohemian Rhapsody’. Maar ook - mede dankzij de samenwerking met Filmtheater Hilversum - kunnen filmliefhebbers genieten van exclusieve voorpremières van onder andere ‘Kom hier dat ik u kus’ en ‘Aznavour, le regard de Charles’. 

Ook kattenliefhebbers komen op Dierendag volledig aan hun trekken met het beroemde CatVideoFest! Op zondag 11 oktober sluit de drive-in af met de bioscoophit ‘A Star is Born’. De drive-in biedt plaats voor tachtig auto’s. De kosten per auto zijn 25 euro. Wie met de trein komt of geen auto bezit, kan een wagen huren. Een snackbox bij het kaartje, verkrijgbaar via de website van het Filmtheater, kopen kan ook.

Maar er is meer, vooral online. Er zijn bijvoorbeeld interessante workshops, talkshows en symposia. Zo is er van maandag tot en met vrijdag tussen 20.00 en 22.00 uur iedere avond de onlinetalkshow ‘Anytime Anyplace’ - tevens het jaarthema - over media met elke dag een nieuwe hoofdvraag en interessante gasten. 

Presentatrice Mischa Blok, al jarenlang een vaste stem op NPO Radio 1, gaat in gesprek met wetenschappers, deskundigen en bekende mediamakers. Zij zetten de luisteraars aan het denken over hun eigen mediagebruik en hun plek in de wereld tijdens minicolleges. Voorbij komen vragen als ‘Wie kan je geloven in de media?’ of ‘Waarom kan je niet stoppen met bingen?’

Ook Podium de Vorstin doet dit jaar mee met de Dutch Media Week. Zo is er woensdag 8 oktober een conferentiemiddag die geheel in het teken staat van uitdagingen waar de live-entertainmentindustrie zich nu voor gesteld ziet. Het thema van de conferentie is ‘Van een leeg podium naar een uitverkocht multimedia-optreden’.

Verder exposeert Kunstenaarsvereniging GSA, met opnieuw de VR-expositie, iedere dag van 12.00 tot 17.00 uur in het gebouw van Silverpoint aan de Schapenkamp en is er de digitale stagemarkt met dagelijkse masterclasses en talkshows. Voor meer informatie en kosteloos aanmelden voor de online-activiteiten, zie www.dutchmediaweek.nl.

Uit de krant