Afbeelding
Foto: Visit Gooi & Vecht

Bezoekerscampagne ‘Buitenkans’ Visit Gooi & Vecht is van start

Cultureel

HILVERSUM - Met een muzikaal voorproefje van Wonderfeel (door de ‘Preda Brothers’) is dinsdag de aftrap gevierd van de allereerste regionale bezoekerscampagne ‘Buitenkans’ van Visit Gooi & Vecht. Mariëtte Zivkovic-Laurenta, coördinator Visit Gooi & Vecht, en demissionair wethouder Jan-Jaap de Kloet (Wijdemeren) gaven samen het officiële startsein voor de campagne, bij Haven Lake Village in Kortenhoef. 

Het doel van de ‘Buitenkans’ campagne is om bezoekers en eigen inwoners te trekken naar bijzondere culturele locaties, accommodaties, natuur, (vesting)steden en dorpen in deze regio. De campagne loopt tot en met 17 juli, een periode waarin de natuur in bloei staat, er interessante culturele events gepland staan en men er vaak op uittrekt.

“We willen de regio op de kaart zetten als interessante locatie om te bezoeken en te verblijven en daarmee een bijdrage leveren aan het aantrekken van (nieuwe) bezoekers. In Gooi & Vecht vind je de mooiste combinaties met buiten en het is daarom de ultieme plek om je op te laden”, aldus Mariëtte Zivkovic-Laurenta. Wethouder Jan-Jaap de Kloet: “Na de lastige periode die ondernemers hebben gehad, komt deze campagne op een moment dat iedereen weer graag op pad gaat en ondernemers staan te springen om hun gasten weer te ontvangen.”

(Tekst gaat verder onder de foto.)


Campagne-uitingen zijn vanaf nu te zien op verschillende plekken in de regio, maar ook in steden daarbuiten zoals Amsterdam, Utrecht en Amersfoort. Online wordt de campagne via de socials van Visit Gooi & Vecht en de website visitgooivecht.nl onder de aandacht gebracht, met blogs en ‘Buitenkans’-routes. Daarnaast doen veel ondernemers en culturele instellingen mee met de campagne door het aanbieden van ‘buitenkansen’ in de vorm van kortingen, extraatjes en winacties.

Uitvoering
Voor de campagne is een subsidie verkregen vanuit de Metropoolregio Amsterdam (MRA). Daarmee wil de MRA de regio ondersteunen om het profiel van Gooi & Vecht te versterken en potentiële bezoekers te verleiden een bezoek aan de regio te brengen. De campagne is in opdracht van Visit Gooi & Vecht samen uitgevoerd met Hilversum Marketing, citymarketing organisatie van Hilversum. Opera Concept & Design is verantwoordelijk voor het creatief concept.

Uit de krant

Uit de krant

Afbeelding
Politie gaat uit van brandstichting bij autobrand Bussumergrintweg Update 30 jun, 16:45
Afbeelding
Ruim 1.400 nieuwe appartementen in Hilversum erbij Buurt / wijk 30 jun, 15:30
Logo
Afbeelding
Aanbieder Check zal gefaseerd 200 tweewielers aanbieden Behalve de gifgroene is er nu ook de paars-witte elektrische deelscooter in Hilversum Bedrijven 30 jun, 14:00
Logo
Afbeelding
'Na vijf jaar is het tijd voor weer wat anders', aldus eigenaar Baki Cinar Uit zijn voegen barstende BAAK sluit deuren Mensen 30 jun, 11:00
Afbeelding
De wolf op bezoek Column GNR 30 jun, 08:45
Logo
Afbeelding
Ook geen stoplichten met drukknopjes of extra zebrapaden Moet 30km-zone rondom scholen de standaard regel zijn? Nee, vindt het Hilversumse college Politiek 29 jun, 19:00
Logo
Afbeelding
Man wel veroordeeld voor bedreiging en verboden wapenbezit Rechtbank: geen bewijs voor poging doodslag in G Spot Politie 29 jun, 15:00
Afbeelding
Nieuw festival OPEN035 als ‘hernieuwde kennismaking tussen Hilversummers en culturele instellingen’ Cultureel 29 jun, 13:53
Voorproefje Gooieneembode Extra? Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief