Martin van Brakel ontvangt zijn prijs van bestuurslid Ynske Betlem van Hilversum100.
Martin van Brakel ontvangt zijn prijs van bestuurslid Ynske Betlem van Hilversum100. Foto: Hilversum100

‘Het netwerk van duurzame doeners’ dé slogan voor Hilversum100

Natuur en Milieu

HILVERSUM - Met de kreet ‘Het platform van duurzame doeners’ is Eline van Dillen de winnaar geworden van de sloganwedstrijd van Hilversum100. Het woordje ‘platform’ is nog wel even veranderd voor ‘netwerk’. 

Hilversum100 ontving maar liefst zeventig inzendingen voor deze wedstrijd. Afgelopen week werden de drie prijswinnaars bekendgemaakt. Het netwerk, gericht op het leggen van verbindingen tussen Hilversummers die willen verduurzamen, koos dus voor de slogan van Van Dillen. “De slogan sluit helemaal aan bij dit deels online, deels offline functionerend netwerk”, is daarbij de uitleg. 

De twee andere prijswinnaars - naast Van Dillen - waren Martin van Brakel, bekend van zijn geveltuintje in Noord en verbonden aan de actiegroep Extinction Rebellion, en Roderick Alberti, directeur bedrijven bij de Rabobank. Zij kwamen met de slogans: ‘Het groene licht voor de stad’ en ‘Duurzaam verbonden’. De drie winnaars ontvingen allen een 3D-puzzel van het Raadhuis.

Uit de krant