Digitaal klantportaal Jeugd en Gezin is altijd open voor ouders
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5226589&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=gooieneembode.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=120" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
De wethouders Rosalie van Rijn (Wijdemeren) en Karin Walters (Hilversum) zijn blij met het digitaal klantportaal.
De wethouders Rosalie van Rijn (Wijdemeren) en Karin Walters (Hilversum) zijn blij met het digitaal klantportaal. (Foto: Regio GenV)

Digitaal klantportaal Jeugd en Gezin is altijd open voor ouders

  Zorg

HILVERSUM - Checken welke vaccinaties je kind heeft gehad? Nog eens kijken naar de groeicurve? Of eenvoudig online een afspraak maken of verzetten? Dankzij het nieuwe digitale klantportaal van Jeugd en Gezin Gooi en Vechtstreek kunnen ouders dit doen op het moment dat het hun uitkomt.

"We merkten dat we onze bereikbaarheid verder moesten verbeteren", zegt Joek Boomsma. Zij is namens Jeugd en Gezin nauw bij het klantportaal betrokken. "Met onze nieuwe persoonlijke online-omgeving komen we aan de wensen van veel ouders tegemoet."

"Wij krijgen jaarlijks 15.000 telefoontjes voor het maken of verzetten van afspraken", zegt Boomsma, manager Jeugd en Gezin bij Regio Gooi en Vechtstreek. "Vanzelfsprekend beantwoorden we de vragen van de bellers graag, maar veel ouders vinden het handiger als ze het zelf kunnen regelen. Nu hebben ze die mogelijkheid als ze met hun DigiD inloggen op ons nieuwe klantportaal. Dat kan rechtstreeks op MijnJeugdenGezin.nl via onze website jggv.nl."

MijnJeugdenGezin.nl
In de eigen persoonlijke omgeving kunnen ouders behalve de gegevens van hun afspraken ook de groeicurves inzien en alle gegeven vaccinaties vanaf 2017. Ook dat laatste zal voor veel ouders een uitkomst zijn, verwacht Boomsma. "Vorig jaar kregen we bijvoorbeeld veel vragen van ouders over de meningokokkenvaccinatie, waarover de media bijna dagelijks berichtten", is haar vervolg.

"In het klantportaal kunnen ouders die gegevens nu zelf opzoeken in het digitale dossier van hun kinderen. Helaas kunnen we nog niet de eerdere vaccinaties publiceren in het klantportaal, omdat alleen het RIVM dit totaaloverzicht heeft. Ik hoop dat we in de toekomst ook deze gegevens digitaal kunnen uitwisselen."

Lees verder in de digitale editie


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5226589&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=gooieneembode.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=120" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13371746&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=gooieneembode.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=120" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>